Monday, January 8, 2018

Muka Kembang Itu Normal

Hani, Hani. Lemak tepu ke lemak ape tu. Muka makin gemuk. Allah hu akhbar!

What have you done to your face Hani? 

Kembang gila muka kau.

Setiap orang kalau stress, ada stress reliever masing-masing.

Aku kalau stress aku tak cakap banyak aku just ambik alat-alat solek aku, aku tonyohkan aje kat muka aku.

Tadaa, and inilah hasilnya.

Mungkin ni makeup versi ntah apa-apa sebab aku bukan hebat sangat bermain makeup. Tapi minat tu sangat mendalam.

Yang nak mengutuk tu aku okay je. 😊😊😊

Tapi just nak share kepada semua yang aku punya stress reliever adalah bermain makeup.

Bila aku makeup je aku akan rasa tenang. Sebab tu dah memang aku punya passion.

Kalau mood aku betul-betul nak makeup. Aku akan makeup sehabis-habis lama.

Orang lalu ke orang buat ape jelah, aku takkan hiraukan dah.

One thing about makeup yang aku rasa sangat mencabar adalah bila pakai eyeshadow dan mascara.

Mascara kalau tak menjadi memang sangat-sangat stress la. Hahaha.

Eyeshadow plak, teknik nak blend kan dia tu amat-amat lah memerlukan kesabaran.

Nak pakai eyeshadow punyalah susah, tapi bila dah pakai, sikit je effect dia. Hahaha.

Tapi bila pegang je alat-alat makeup, tak tahu lah kenapa, aku akan rasa tenang sangat.

Sebab tu kadang-kadang aku rasa serabut, aku akan terus makeup muka aku.

Orang tanye nak gi mane pakai gini? Aku akan jawab, stress. Hahaha.

Serius aku tak tipu! 😅

Gambar sekadar hiasan semata-mata. Takde kaitan antara yang hidup mahupun yang sudah mati.

#MakeupNHaniTakBolehDipisahkan

No comments:

Rohani Redzwa

 Rohani Redzwa