Friday, April 13, 2018

Contoh Objektif Latihan Students in Enterprise Programme (SIEP) by Rohani Redzwa

3.0 OBJEKTIF LATIHAN

Students in Enterprise Programme (SIEP) merupakan satu program sangkutan atau program peningkatan kemahiran keusahawanan berdasarkan garis panduan program peningkatan kemahiran keusahawanan pelajar UMK yang telah diluluskan oleh senat dalam mesyuarat senat bilangan 19 pada Februari 2009.

OBJEKTIF SIEP :

1.      Mendedahkan pelajar dengan aktiviti keusahawanan melalui penempatan pelajar ke     industri yang telah ditentukan oleh pihak fakulti atau pilihan pelajar sendiri dengan persetujuan fakulti.

2.      Menjalankan kajian menerusi kaedah kajian kes, pemerhatian, pertanyaan dan pembelajaran langsung menerusi pengalaman bekerja di industri.

3.      Menyediakan hasil laporan latihan SIEP.

4.      Mengemukakan cadangan perniagaan baru dalam modul 4.

                        Latihan SIEP ini juga penting kepada siswazah untuk memperoleh keyakinan diri, meluaskan pergaulan sama ada secara korporat ataupun tidak, serta dapat menilai kebolehan diri dalam sesebuah pekerjaan. Melalui modul 1 iaitu sepanjang tempoh lima hari, aspek kajian dan laporan yang di perlukan adalah bertujuan untuk mengenal struktur keusahawanan syarikat iaitu merangkumi dokumentasi syarikat dan laporan lengkap profil syarikat.

No comments:

Rohani Redzwa

 Rohani Redzwa